نوروزتان پیروز

کیت تشخیص کرونا دلتا پلاس امیکرون دیابیس

مدل: (RAPID TEST DIABASE)
برند: ایران
وضعیت: ناموجود
بسته بندی:

کیت تست سریع تشخیص کویید ۱۹(آنتی ژن/ عفونت فعال) در منزل

مناسب سویه دلتاپلاس امیکرون کوید 19

 

خودتان را سریع تست کنید ، حتی یک روز زودتر بهتر است(جلوی درگیر شدن ریه تان را بگیرید)

رپید تست با برند : دیابیس (لطفا تصاویر کالا را تماشا کنید)

تاریخ انقضاء 2023

در دو بسته بندی پک 1 عددی ویژه مصرف کننده خانگی و جعبه 25 عددی با تخفیف ویژه سازمانها و ادارات  

بسته بندی 3 و 5 و 10 عددی بنا به خواست مصرف کننده موجود میباشد

امکان صدور فاکتور حقوقی برای شرکتها و سازمانها

توجه بفرمایید:

مسئولیت صحت عملکرد این وسیله بعهده شرکت سازنده آن و ارگان صادر کننده مجوز بوده و این فروشگاه مسئولیتی در قبال نتیجه تست و تبعات آن ندارد.

 

چرا از رپید تست استفاده میکنیم ؟

با تست آنی کرونا، می‌توانید در منزل،در ادرات و موسسات  از سلامت خود و اطرافیان مطمئن شوید. دیگر نگران مهمانی گرفتن و تجمع نباشید، قبل از تجمع یا مهمانی و فقط در 15 دقیقه، از سلامت همه افراد مطمئن شوید و از شک و تردید را کنار گذاشته و از مهمانی خود لذت ببرید.

با توجه به شیوع ویروس کرونا در کشور عزیزمان و نیاز جامعه به روش‌های تشخیص ارزان و سریع‌تر، محققان کشور با تلاش فراوان توانستند تست سریع کرونا را با دقت بالای 97 درصد در تشخیص این ویروس و شامل همه سویه های آن منجمله سویه دلتا و دلتا پلاس تولید نمایند.

این محصول تمامی مجوزهای مورد نیاز را دارد و مورد تایید وزارت بهداشت و درمان جمهوری اسلامی ایران می‌باشد. امیدواریم این محصول گامی در جهت شناسایی و سپس برخورد با این ویروس بردارد.

 

دستورالعمل استفاده صحیح از کیت سریع تشخیص کرونا مدل آنتی ژن :

 

 

 

کیت تست فوری کرونا دیابیس در داروخانه آنلاین

 

 

1- حدود 70 درجه سر را به عقب متمایل کنید.

2- سوآپ را تا انتها داخل بینی وارد کرده و در انتها 5 بار بچرخانید.(به مخاط آغشته کنید)

3- سپس به آرامی سوآپ را خارج نمایید.

 

نحوه استفاده از کیت تست فوری کرونا

 

4- درب لوله بافر را باز کرده، لوله بافر را مایل نگه داشته و سوآپ را تا انتهای لوله داخل نمایید.

5- لوله بافر را مایل نگه داشته، سوآپ را تا انتهای لوله داخل مایع نمایید و یک دقیقه آن را بچرخانید.

6- سپس سوآپ را خارج نموده و با قطره چکان مایع درون لوله را بر می داریم.

7- کاست را که قبلا از پاوچ(غلاف خود) خارج کرده اید روی یک سطح صاف و تمیز قرار می دهید. 3 قطره از محلول برداشته شده بوسیله قطره چکان را (تقریبا 100uL) به آرامی به چاهک نمونه (S) آزمایش بریزید، سپس تایمر را موبایلتان را صفر کنید و 15 دقیقه صبر کنید.

 

نحوه استفاده از سوآپ بینی تست کرونا دیابیس

 


راهنمای تشخیص نتیجه تست:

نتیجه نا معتبر:

خط کنترل ظاهر نمی شود. ممکن است حجم نمونه کم یا رویه نادرست باشد، از محتمل ترین دلایل ممکن است خرابی خط کنترل باشد. روش کار را مرور کرده و آزمون را با استفاده از نوار تست جدید تکرار کنید.(دوباره تکرار کنید)

 

نتیجه منفی:(ناقل نیستید)

یک خط رنگی در منطقه کنترل (C)‌ ظاهر می شود و هیچ خطی در منطقه آزمون (T)‌ ظاهر نمی شود.

 

نتیجه مثبت:(ناقل هستید)

بدون توجه به شدت خط آزمون، دو خط ظاهر می شود. یک خط رنگی در منطقه کنترل (C) و یک خط رنگی دیگر در منطقه آزمون (T) نشانه مثبت بودن تست است.

 

کیت تست فوری کرونا در داروخانه آنلاین داروکالا

 

 

کیت تست سریع کرونا و هدف استفاده از آن

تست کاست سریع آنتی ژن کرونا COVID-19 یک روش ایمنی سنجی بر پایه کروماتوگرافی است که برای تشخیص کیفی آنتی ژن های نوکلئوکپسید SARS-COV-2 در سوآب نازوفارنکس از افرادی که مشکوک به کرونا COVID-19 هستند توسط آزمونگر انجام می گردد. آنتی ژن به طور کلی در سوآب نازوفارنکس در طول مرحله حاد عفونت قابل تشخیص است. نتایج مثبت نشان دهنده وجود آنتی ژن های ویروسی است، اما ارتباط بالینی با سابقه بیمار و سایر اطلاعات تشخیصی برای تعیین وضعیت عفونی ضروری است. نتایج منفی، عفونت SARS-COV-2 را رد نمی کنند و نباید به عنوان تنها پایه تشخیص یا تصمیمات کنترل عفونت ، مورد استفاده قرار گیرد.

نتایج منفی باید در زمینه مواجهه اخیر بیمار ، سابقه وجود علائم و نشانه های بالینی مطابق با کرونا – COVID-19 در نظر گرفته شود و در صورت لزوم برای مدیریت بیمار، با آزمایش مولکولی تایید شود.

خلاصه

ویروس های کرونا ویروس SARS-COV-2 به جنس به جنس ß(بتا) کرونا ها تعلق دارند. کرونا – COVI-19 یک بیماری عفونی حاد تنفسی است. در حال حاضر، بیماران آلوده به ویروس کرونا ویروس، منبع اصلی عفونت هستند. افراد آلوده بدون علامت نیز می توانند یک منبع عفونی باشند. بر اساس تحقیقات اپیدمیولوژیک فعلی، دوره کمون 1 تا 14 روز، عمدتاً 3 تا 7 روز است. تظاهرات اصلی شامل تب، خستگی و سرفه خشک است. گرفتگی بینی، آبریزش بینی ،گلودرد، درد در ماهیچه و اسهال در چند مورد مشاهده شده است.

 

 

سوالات متداول

 
چه زمانی از آزمایش کرونا استفاده کنیم؟

در صورتی که هر یک از علائم اصلی کرونا را دارید و یا در محیطی بوده‌اید که فرد یا افرادی مشکوک به ابتلا به کرونا هستند از آزمایش پی سی آر(آنتی ژن) و آنتی بادی استفاده کنید. به خاطر داشته باشید بهترین زمان انجام آزمایش ۲ الی ۳ روز بعد از برخورد با ویرویس است. هر چه زمان بیشتری بگذرد احتمال خطا در جواب آزمایش افزایش پیدا می‌کند.

شایع‌ترین علائم کرونا چه چیزهایی هستند؟

شایع‌ترین علائم کرونا تب، سرفه‌ی خشک و خستگی هستند. البته ممکن است شما دچار هیچ کدام از این علائم اصلی نباشید اما ناقل ویرویس باشید. به همین دلیل اصلی‌ترین مساله این است به خاطر داشته باشید که در صورت برخورد با ویروس کرونا در بازه زمانی اعلام شده، آزمایش را انجام دهید. با توجه به گونه‌های جدید ویروس مواردی مانند به سختی نفس کشیدن یا کم ­آوردن نفس یا درد یا فشار روی قفسه­ ی سینه نشانه‌های هستند که احتمال درگیر شدن شما با ویرویس کرونا را افزایش می‌دهند.

هیچ کدام از علائم شایع کرونا را ندارم، نگران نباشم؟

به طور قطعی نمی‌توان گفت که در صورتی که علائم اصلی را ندارید شما با ویروس کرونا درگیر نشده اید. در صورتی که علائمی مانند کوفتگی و درد گلودرد، اسهال، ورم، سردرد، از دست دادن بویایی یا چشایی یا جوش زدن پوست یا رنگ­ پریدگی انگشتان دست و پا را دارید باز هم احتمال درگیری با ویروس کرونا در شما وجود دارد.

آیا آبریزش بینی از علائم کرونا است؟

در گونه‌های جدید ویروس کرونا به ندرت آبریزش بینی به عنوان یکی از علائم دیده شده است. در حال حاضر به دلیل تغییر فصل آبریزش بینی می‌تواند نشانه‌ای از حساسیت فصلی هم باشد.

تفاوت علائم کرونا با حساسیت فصلی در چیست؟

اصلی‌ترین تفاوت نحوه شروع علائم است. در حساسیت فصلی علائم متنوع هستند و در بازه‌های زمانی مختلف نمایان می‌شوند اما در کرونا علائم به تدریج و با سرعت زیاد خود را نشان می‌دهند. همچنین اسهال و علائم گوارشی در کرونا بسیار رایج هستند در صورتی که در حساسیت فصلی این مورد کمتر دیده شده است.

جواب آزمایش من مثبت است، چه کار کنم؟

در صورتی جواب آزمایش کرونا شما مثبت است به شما توصیه می‌کنیم با استفاده از خدمات مشاوره آنلاین با پزشک عمومی مراحل درمان خود را شروع کنید.

 

اصول کاست تست سریع آنتی ژن کووید 19

کاست تست سریع آنتی ژن کروناCOVID-19 یک روش ایمنی سنجی است که بر اساس واکنش آنتی بادی-آنتی ژن به صورت ساندویچ ساخته شده است. کاست تست سریع آنتی ژن کروناCOVID-19 برای تشخیص آنتی ژن نوکلئوکپسید SARS-COV-2 در سوآب نازوفارنکس، از بیمارانی که توسط آزمونگر یا خودآزمونگر، مشکوک به COVID-19 هستند، طراحی شده است. در حین آزمایش، نمونه با خاصیت کروماتوگرافی به سمت بالا مهاجرت می کند. آنتی ژن SARS-COV-2 در صورت وجود در نمونه ترکیب نانو ذرات طلا-آنتی بادی متصل می شوند. سپس کمپلکس اخیر توسط آنتی بادی مونوکلونال پروتئین نوکلئوکسید SARS-COV-2 که از پیش بر رویه لایه نیتروسلولز (ممبران) پوشانده شده واکنش داده و یک خط رنگی قابل مشاهده در خطTآزمایش ظاهر می شود که نتیجه مثبت را نشان می دهد.در غیاب آنتی ژن های SARS-COV-2 ، خط رنگی در منطقه خطT آزمایش ایجاد نمی شود که نشان دهنده نتیجه منفی است. به عنوان کنترل، همیشه یک خط رنگی در منطقه خط کنترل C ظاهر می شود که نشان می دهد حجم مناسبی از نمونه مورد استفاده قرار گرفته است.

نگهداری کیت

کیت کاست آنتی ژن کروناCOVID-19 به صورت بسته بندی شده درپوچ آلومینیوم در دمای (˚ 86-40یا ˚30 -4) نگهداری می گردد. (از انجماد کیت خودداری گردد) این کیت تا تاریخ انقضا که روی برچسب آن چاپ شده پایدار است.
پس از باز کزدن پوچ آلومینیومی آزمایش باید طی مدت یک ساعت انجام شود.قرار گرفتن طولانی مدت در محیط گرم و مرطوب باعث خراب شدن محصول می شود.
شماره LOT و تاریخ انقضا بر روی محصول درج گردیده است.

نمونه

نمونه هایی که در اویل بروز علائم بدست آمده اند ،بالاترین مقدار تیتر های ویروسی را دارند. نمونه های بدست آمده پس از پنج روز از علائم ،در مقایسه با روش RT-PCR دارای نتایج منفی بیشتری است. جمع اوری نمونه های ناکافی، دست زدن به نمونه های نامناسب یا حمل و نقل ممکن است نتایج نادرستی به همراه داشته باشد.بنابراین، آموزش در جمع آوری نمون ها به دلیل اهمیت کیفیت نمونه، برای به دست آوردن نتایج آزمون دقیق بسیار توصیه می شود.
نمونه قابل قبول برای آزمایش ،نمونه سوآب مستقیم یا سوآب در محیط انتقال ویرو VTM بدون عوامل دناتوراسیون است.

جمع آوری و ذخیره سازی

سوآب را به بسته بندی اصلی خود برگردانید، نمونه های تازه جمع شده باید در اسرع وقت و قبل از یک ساعت پردازش شوند. نمونه جمع آوری شده ممکن است به مدت 24 ساعت در دمای 8-2 درجه سانتی گراد نگهداری شود. نگهداری بیش از 24 ساعت و برای مدت طولانی در دمای 70- است و تنها یک بار از حالت انجماد خارج گردد.

هشدار ها و ایمنی های مربوط به کیت تست سریع کرونا

• این کیت فقط برای تشخیص تخصصی در محیط خارج از بدن طراحی گردیده است.
• بعد از گذشت تاریخ مصرف درج شده روی پوچ آلومنیوم از استفاده آن خودداری نمایید.
• کاست آزمایش باید تا زمان استفاده در لفاف خود به صورت بازنشده باقی بماند. در صورت باز بودن یا خراب بودن لفاف مصرف نکنید.
• قبل از انجام این آزمایش دستور العمل استفاده را به دقت بخوانید. از تماس پوست ، چشم و لباس با منطقه آزمایش خودداری کنید.
• همه نمونه ها باید خطرناک قلمداد شوند و با همان روشی که عامل عفونی است با آنها رفتار شود.
• این تست یکبار مصرف است. بعد از یکبار استفاده آن را در سطل زباله بیاندازید.
• سوآب در اثر نمونه برداری نباید آغشته به خون آلوده گردد. لطفاً سوآب آلوده به خون را در بافر استخراج وارد نکنید.
• محتویات به کار برده شده کیت را به عنوان زباله زیستی خطرناک تحت دستورالعمل های زباله های عفونی دفع نمایید.
• در صورت تماس پوست یا چشم با محلول استخراج، محل را با آب فراوان مورد شستشو قرار دهید.
• محلول استخراج حاوی سدیم آزید است. از استنشاق، بلعیدن یا قرار گرفتن در معرض پوست خودداری نمایید.
• توصیه می شود در حین نمونه گیری از وسائل ایمنی فردی مانند دستکش، ماسک و عینک استفاده شود.

محتویات کیت تست سریع کرونا

25کاست تست: که هر کاست با مواد جاذب الرطوبه (سیلیکاژل) و یک قطره چکان در پوچ جداگانه قرار دارد.
25 لوله بافر استخراج: حاوی0.3 میلی لیتر بافر استخراج
25 سوآب استریل داکرون نازوفارنکس: سوآب یکبار مصرف برای جمع آوری نمونه ها
یک برگ دستورالعمل انجام تست

 

 

 

موارد مورد نیاز ارایه نشده

زمان سنج
ظرف امحا برای سوآب و کاست مصرف شده.

جمع آوری نمونه سوآب نازوفارکس

 

روش آزمون

توجه

به کیت، معرف ها و نمونه ها اجازه دهید با دمای محیط متعادل شوند.
• یک لوله حاوی بافر استخراج را برداشته و طبق روش زیر عمل نمایید.

روش تست سوآب مستقیم

نمونه سوآب را درون لوله بافر استخراج قرار دهید. به مدت یک دقیقه سوآب را سوآب را حداقل 5 بار در آن بغلتانید.
در حالی که سواب را به کناره های فشار می دهید، سواپ را بردارید تا مایع از آن خارج شود. از محلول بافر استخراج به عنوان نمونه آزمایش استفاده کنید بوسیله قطره چکان همراه کیت کاستی موجود در پوچ آلومینیوم محلول داخل لوله را بر می داریم.

 

روش آزمون سوآب در محیط انتقال ویروسی(VTM)

• نمونه سوآب را در محیط انتقال حاوی حداکثر 3 میلی لیتر VTM بدون عوامل دناتوراسیون وارد کنید.
• نمونه های ذخیره شده در VTM را با تکان دادن آرام مخلوط کنید.
• 300میکرو لیتر از محلول VTM حاوی نمونه را به لوله استخراج که حاوی معرف بافر استخراج با میکروپیپت کالیبره شده است ، انتقال دهید.
• با بالا و پایین زدن پیپت مخلوط را همگن کنید.
• محلول استخراج شده به مدت یک دقیق بماند.
• مرحله 3 به بعد روش آزمایش مستقیم سوآب در بالا دنبال کنید.

 

حساسیت و اختصاصیت

عملکرد بالینی کاست تست سریع کرونا COVID-19 در مقایسه با RT-PCR با سوآب های نازوفارنکس جمع آوری شده از 146 نمونه از افراد با علامت (ظرف 7 روز از شروع) و افراد بدون علامت که مشکوک به COVID_19 بودند، ایجاد شد. اطلاعات خلاصه ای از تست سریع آنتی ژن COVID-19 به شرح زیر است:
مقدار CT پایین نشانگر بار ویروسی بالاتر است. حساسیت برای دامنه متفاوت CT مختلف محاسبه شده(مقدارCT≤33 و مقدار CT≤37)

 

 

 

این تست تنها با استفاده از ابزار اندازه گیری سواپ مخاط پشت حلق از طرق بینی قابلیت تشخیص وجود یا عدم وجود آنتی ژن کووید ۱۹ را در مدت زمان چند دقیقه ایی دارد که برای دو گروه از بیماران حائز اهیت است:

۱- ناقلین به کرونا ویروس

۲-اشخاصی که بمدت 15 دقیق در فاصله 2 متری یک ناقل کرونایی قرارداشته است(اولین تا 5 روز اول دقت بالایی دارد)

 

مثبت شدن این تست نشان دهنده وجود آنتی ژن ویروس کووید۱۹ در بدن فرد آزمایش دهنده می باشد.

تست تشخیص کرونا(آنتی ژن )- تشخیص سریع در منزل – بدون نیاز به تجهیزات جانبی

 

مشخصات محصول:

بسته بندی پک 1 عددی شامل: ابزار نمونه گیری،سواپ و محیط استخراج 

دارای QR (با اسکن آن به سایت مرجع جهت مطالعه نحوه عملکرد محصول و تاییدیه ها  دسترسی پیدا میکنید)

قابل مقایسه با تست بیمارستانی PCR

جواب دهی حدود 10 تا 15 دقیقه

ساخت: کشور ایران

 

تکنیک اندازه گیری:

آغشته شدن سواپ با خلط پشت حلق بدون درد و قرار دادن روی کاست

روش بیان آزمایش:

با اندازه گیری آنتی ژن

تاییدیه :

اتحادیه اروپا

 

نکته مهم:

این کالا جزء اقلام بهداشتی بوده و پس گرفته یا مرجوع نمیگردد لطفا قبل از سفارش به این مهم دقت فرمایید.

 

 

 
نکاتی مهم در ارتباط با انواع تست های ویروس کوید 19 :
 

تست PCR کرونا

تست PCR یا آزمایش واکنش زنجیره‌ای پلیمراز برای شناسایی مواد ژنتیکی موجود زنده خاص مانند ویروس انجام می‌شود.

تست PCR در صورت ابتلای فرد ، وجود ویروس را تشخیص می دهد. این آزمایش همچنین می تواند قطعات ویروس را حتی پس از پاکسازی بیماری و ابتلا ، تشخیص دهد.

تست PCR  کرونا کووید 19 چیست؟

تست PCR  کرونا کووید-19 آزمایشی است که برای تشخیص افرادی که در حال حاضر به ویروس  SARS-CoV-2 آلوده شده‌اند انجام می‌شود و به نام ویروس کرونا کووید-19 شناخته می‌شود.

تست PCR کرونا یک آزمایش “استاندارد ” برای تشخیص  کووید-19  است و اکنون دقیق‌ترین و مطمئن ترین تست کرونا در دنیا است.

چه کسانی باید تست PCR کرونا کووید 19 دهند؟

کسانی که علائم بیماری کرونا COVID-19 دارند.

اگر 15 دقیقه یا بیشتر در فاصله دو متری از فردی باشید که آزمایش کرونا Covid-19 مثبت داشته است، نیاز به تست کرونا خواهید داشت.

جزئیات تست PCR کرونا

سه مرحله اصلی برای تست PCR کرونا کووید-19 وجود دارد:

  • نمونه گیری یا جمع آوری نمونه
  • استخراج ماده ژنتیکی
  • PCR

جمع آوری نمونه با استفاده از یک سواب برای جمع آوری مواد تنفسی موجود در بینی شما انجام می شود. یک سواب حاوی نوک نرم روی یک چوب بلند و انعطاف پذیر است که به بینی شما وارد می شود.

انواع مختلفی از سواب بینی وجود دارد از جمله سواب بینی که نمونه ای را بلافاصله در داخل سوراخ های بینی و سواب های حلق حلقی شما را جمع می کند که برای جمع آوری بیشتر به حفره بینی می رود.

هر دو نوع سواب برای جمع آوری مواد آزمایش COVID-19 PCR کافی است.

پس از جمع آوری ، سواب در یک لوله مهر و موم شده و سپس به آزمایشگاه ارسال‌می شود.


 

 

هنگامی که یک تکنسین آزمایشگاهی نمونه را دریافت می‌کند ، فرایندی به نام استخراج را انجام می‌دهند که ماده ژنتیکی را از نمونه جدا می‌کند از جمله ماده ژنتیکی هر ویروسی که وجود دارد.

سپس مرحله PCR از مواد شیمیایی ویژه و دستگاه PCR به نام سیکلر حرارتی استفاده می‌کند که باعث ایجاد واکنشی می‌شود که میلیون ها نسخه از قسمت کوچکی از ماده ژنتیکی ویروس SARS-CoV-2 را تولید می‌کند.

در طی این فرآیند ، اگر ویروس  SARS-CoV-2 در نمونه وجود داشته باشد ، یکی از مواد شیمیایی نور فلورسنت تولید می‌کند.

این نور فلورسنت یک “سیگنال” است که توسط دستگاه PCR تشخیص داده می‌شود و از نرم افزار ویژه برای تفسیر سیگنال به عنوان نتیجه آزمایش مثبت استفاده می‌شود.



نتیجه تست PCR کرونا کووید-19 به چه معناست؟

نتیجه مثبت تست PCR کرونا به این معنی است که به احتمال زیاد شما COVID-19 دارید.

اکثر افراد بیماری خفیف دارند و می توانند بدون مراقبت پزشکی در خانه با خیال راحت بهبود یابند. در صورت بدتر شدن علائم یا سوالی یا نگرانی با ارائه دهنده خدمات بهداشتی خود تماس بگیرید.

نتیجه آزمایش منفی بدین معناست که شما در زمان انجام تست PCR احتمالاً COVID-19 نداشته اید.

با این حال ، ممکن است به SARS-CoV-2 آلوده باشید اما ویروس کافی در بدن نداشته باشید تا با آزمایش تشخیص داده شود.

به عنوان مثال ، اگر اخیراً آلوده شده باشید اما هنوز علائمی ندارید ، این اتفاق می‌افتد. یا اگر بیش از یک هفته قبل از آزمایش COVID-19 داشته باشید ، ممکن است اتفاق بیفتد.

بخاطر داشته باشید که آزمایش منفی به این معنی نیست که شما برای هر مدتی ایمن هستید. بعد از آزمایش می‌توانید در معرض COVID-19 قرار بگیرید ، آلوده شوید و ویروس SARS-Cov-2 را به دیگران منتقل کنید.

اگر آزمایش شما مثبت است ، با ارائه دهنده خدمات بهداشتی خود صحبت کنید ، در خانه بمانید و خود را از دیگران جدا کنید. اگر تست شما منفی است ، به اقدامات خود برای محافظت از خود و دیگران در برابر ابتلا به COVID-19 ادامه دهید.


نتایج آزمایش COVID-19 PCR چقدر زود در دسترس است؟

شما می‌توانید نتایج تست کرونا را از 24 ساعت پس از جمع آوری نمونه دریافت کنید ، اما ممکن است بسته به مدت زمان رسیدن نمونه به آزمایشگاه و تعداد نمونه‌های دیگر در صف آزمایش ، چند روز طول بکشد.

مزایای تست COVID-19 PCR چیست؟

مزایای اصلی تست COVID-19 PCR دقت و قابلیت اطمینان آن است. تست PCR دقیق ترین آزمایش موجود برای تشخیص کرونا COVID-19 است.

 

آیا موارد منفی در تست COVID-19 وجود دارد؟

از آنجا که این آزمایش قادر به شناسایی مقدار بسیار کمی از مواد ویروسی است ، می تواند قطعات ویروس SARS-CoV-2 را حتی پس از بهبودی از COVID-19 ادامه دهد و دیگر مسری نیست.

بنابراین اگر در گذشته مبتلا به COVID-19 بوده‌اید ، ممکن است آزمایش مثبت خود را ادامه دهید ، تا دیگر نتوانید ویروس SARS-CoV-2 را به دیگران انتقال دهید.

تست COVID-19 PCR چگونه با سایر آزمایشات موجود کرونا مقایسه می‌شود؟

در اصل ، دو نوع آزمایش وجود دارد ، آزمایش های تشخیصی و آزمایش های آنتی بادی.

آزمایشات تشخیصی به شما نشان می‌دهد که آیا مبتلا به عفونت COVID-19 فعال (فعلی) هستید.

آزمایش آنتی بادی به شما می گوید که شما قبلاً COVID-19 داشته اید.

آزمایش های تشخیصی کرونا کووید-19

تست PCR:

این آزمایش برای وجود ماده ژنتیکی ویروس واقعی یا قطعات آن هنگام تجزیه است. این مطمئن ترین و دقیق ترین آزمایش برای تشخیص عفونت فعال است.

آزمایش آنتی ژن:

این آزمایش ، تکه های پروتئین موجود در سطح ویروس به نام آنتی ژن ها را تشخیص می دهد.

آزمایش های آنتی ژن معمولاً سریع در نظر گرفته می شوند و فقط 15 تا 30 دقیقه به طول می انجامند اما دقت آنها نسبت به آزمایش PCR کمتر است.

آزمایشات سریع آنتی ژن زمانی دقیق تر است که در طی چند روز از شروع علائم استفاده شود ، یعنی زمانی که بیشترین مقدار ویروس در بدن شما وجود دارد.

از آنجا که این آزمایش به اندازه آزمایش PCR دقیق نیست ، در صورت منفی بودن آزمایش آنتی ژن ، ممکن است ارائه دهنده خدمات بهداشتی شما برای تأیید نتیجه منفی آزمایش ، آزمایش PCR را سفارش دهد.

آزمایش آنتی بادی:

آزمایش آنتی بادی (سرولوژی): این آزمایش ها تشخیص می دهد که آیا شما به سیستم ایمنی بدن (آنتی بادی) پاسخ داده اید.

این بدان معنی است که شما ویروس داشته اید و بدن شما (سیستم ایمنی بدن ، به ویژه آنتی بادی ها) حمله ای برای مبارزه با آن انجام داده است.

این آزمایش آنتی بادی ها را تشخیص می دهد. به طور معمول حدود یک هفته پس از آلوده شدن طول می کشد تا آنتی بادی های کافی برای شناسایی در خون ایجاد شود. به همین دلیل ، نباید از این آزمایش برای تشخیص عفونت فعال استفاده شود.

چگونه می توانم از کجا آزمایش COVID-19 را دریافت کنم؟

اگر علائم COVID-19 دارید یا در معرض افرادی هستید که علائمی دارند یا آزمایش آنها مثبت است ، ممکن است بخواهید آزمایش شوید. ابتدا با ارائه دهنده خدمات بهداشتی خود صحبت کنید.

آنها علائم شما را شخصاً یا با قرار ملاقات ویدیویی بررسی می کنند. ارائه دهنده سفارش آزمایش را می دهد و به شما می گوید که کجا می توانید آزمایش شوید.

 

برای اطلاعات بیشتر می توانید این محصول را در سایت اختصاصی آن مشاهده نمایید.

مشخصات اضافی محصول کیت تشخیص کرونا دلتا پلاس امیکرون دیابیس

مشخصات
ملاحظات تخصصی
مدت گارانتی : 2023
کاربرد محصول : تشخیص وجود آلودگی کرونا در شخص
استاندارد اروپا : دارد
قابلیت ویژه کالا : کیت آنتی ژن - سریع دلتاپلاس امیکرون
در مورد این محصول : دارای مجوزهای داخلی و بین المللی
شرکت گارانتی کننده : فرآزما
اندازه : کوچک قابل حمل
ساخت : ساخت ایران
ارتباط با فروشگاه
صفحه اینستاگرام : www.instagram.com/iranbeurer
مرورگر شما بسیار قدیمی است!
جهت مشاهده این وب سایت به صورت صحیح، بروزرسانی مرورگرتان ضروری خواهد بود. بروزرسانی مرورگر
×